Az oktatás 1975-ig hat különálló épületben folyt, ebben az évben a felső tagozat 6 tantermes központi iskolát kapott. Az alsó tagozat ezt követően még mindig 4 iskolaépületben ismerkedett a tudományok alapjaival. 1993-ban egy hatalmas tornatermi szárnnyal gazdagodott az intézmény. 2002-ben egy új 10 tantermes iskolaszárnnyal bővült az intézmény, és ezzel együtt fejlesztésre kerültek a taneszközök és bútorzat, így egy XXI. századi iskola felszereltségével korszerű tanintézmény jött létre.
A nyírtassi Tas Vezér Általános Iskola tárgyi feltételei megfelelnek egy 21. századi oktatási-nevelési intézmény működéséhez. Az alapvető taneszközök rendelkezésre állnak. A számítástechnika – informatika oktatását korszerűen berendezett szaktanterem biztosítja, melyet folyamatosan – a pályázati lehetőségeket kihasználva- korszerűsítünk. Korszerű nyelvi labor kialakítása a TIOP 1.2.5-12-2012-0011 azonosítószámú pályázat támogatásából valósult meg.
Az iskolai könyvtár kettős funkciójú, vagyis a községi könyvtári feladatot is az intézmény látja el. A rendelkezésre álló könyvek száma kevés, ezért az állományt a jövőben bővíteni kell úgy írott, mint egyéb multimédiás ismerethordozókkal.
A mindennapi testnevelés megvalósításához rendelkezésre áll egy nagyméretű tornaterem, de egy sportudvar megvalósítása még megoldásra váró feladat.
Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink az alapvető ismeretekkel felvértezve képesek legyenek az eredményes továbbtanulásra, az önálló ismeretszerzésre. Igyekszünk úgy szervezni az iskolai életet, hogy a ránk bízott gyerekek minden nap szívesen
jöjjenek az iskolába. Alapelveink meghatározásánál figyelembe vettük az éppen érvényes tantervi előírásokat, iskolánk hagyományait és a szülők, tanulók elvárásait is. Az egészséges életmódra, a környezetvédő gondolkodás- és cselekvésmódra külön, kiemelt hangsúlyt fektetünk.
Célunk, feladatunk olyan iskola fenntartása, működtetése, amelyben a gyermek, a szülő, a pedagógus is jól érzi magát, ahol az emberi, a társas kapcsolatok a kölcsönös tiszteleten alapulnak, ahol minden tanuló teljes értékű emberként élheti meg önmagát, a különbözőségét, a saját és társai másságát elfogadva. Ennek feltétele a gyermekközpontú, jól képzett pedagógus, az esztétikus, tárgyi feltételekkel rendelkező intézmény.